Dante Hoteles: “Tenim una gran responsabilitat i oportunitat de contribuir a fer més lliure i feliç la vida de les persones”

Dante Hoteles Logo

Entrevistem amb l’equip de Dante Hoteles sobre la seva col·laboració i l’experiència de Responsabilitat Social amb l’Hotel Invisible.

Des del seu llançament al 2015 per part de la Fundació IReS i Gremi d’Hotels de Barcelona, la campanya de l’Hotel Invisible ha ajudat a que més de 280 persones en situació de vulnerabilitat i/o risc d’exclusió social rebessin atenció social, psicològica  i educativa i, pràcticament des de l’inici, el Best Western Premier Hotel Dante ha col·laborat anualment amb la iniciativa.

-Quins són els valors bàsics de la cultura empresarial i l’RSC de Dante Hoteles? Com s’alineen amb la campanya Hotel Invisible?

Dante Hoteles és una empresa hotelera familiar que vol contribuir a apoderar les persones que es troben en situacions de vulnerabilitat. Per a nosaltres és molt important la relació i compromís amb la nostra ciutat i amb les persones que hi viuen. Per això col·laborem i portem a terme accions en aquest sentit. Tot i que sempre hem realitzat accions de responsabilitat social, no és fins aquest nou any que comença que ens hem plantejat iniciar un projecte d’RSC més complert. Un nou projecte que ampliï i millori la nostra aposta per l’RSC, que englobi a tota l’organització i ens obri noves perspectives.

-Per què vau escollir col·laborar amb aquest projecte d’atenció integral a les persones?

Creiem en les persones i en el canvi. Creiem en l’apoderament i que aquest és possible si les persones en situacions de vulnerabilitat tenen cobertes les seves necessitats bàsiques i poden rebre l’ajuda que necessiten. Creiem que l’atenció integral és el camí per aconseguir apoderar.

–De quina manera heu implicat a totes les persones que treballen als l’hotels per transmetre la causa de la campanya?

Estem treballant en un nou projecte d’RSC que impliqui més a totes les persones que treballen en els nostres hotels, i que puguin participar d’aquesta nova cultura empresarial.

-Com creieu que poden contribuir les empreses turístiques amb les necessitats socials de la ciutat?

-Creiem que les empreses turístiques podem fer un gran treball de sensibilització, difusió, i sobretot, podem impulsar cap a l’apoderament a persones en situacions de vulnerabilitat. Barcelona és molt més que museus, monuments, parcs, platja i bon menjar.

A Barcelona hi passen coses, coses importants que necessiten atenció, cura i molt treball i dedicació, i les empreses turístiques som una finestra d’oportunitat per donar veu a aquestes persones que es volen apoderar i contribuir al seu desenvolupament lliure, estable i feliç.

–Què us aporta formar part d’aquesta iniciativa? Com valoreu l’experiència de col·laborar amb la Fundació IReS?Col·laborar amb aquesta iniciativa és per nosaltres una oportunitat de formar part de la societat que ens envolta d’una manera més propera i real. I, col·laborar amb la Fundació IReS és sempre una experiència inoblidable. Amb la vostra feina ens ensenyeu que el món pot ser un lloc millor per a tots i que no hem d’oblidar mai que viure en comunitat és ajudar-nos els uns als altres, però sobretot ens ensenyeu que tenim la responsabilitat d’ajudar a apoderar altres persones.

-Què li diríeu a altres hotels per animar-los a unir-se a l’Hotel Invisible?

Els Hotels de Barcelona formem part activa de la ciutat i dels barris, i de la vida de les persones que hi viuen, i per això és important adonar-se de que tenim una gran responsabilitat i també una oportunitat de contribuir a fer més lliure i feliç la vida de les persones de la nostra ciutat. El projecte d’Hotel Invisible és un projecte de tots els hotels de la ciutat, un compromís ferm del que formem part. No ho penseu més, col·laboreu!

A totes les persones que formen part de Best Western Premier Hotel Dante pel seu compromís i col·laboració amb l’Hotel Invisible.