Preguntes freqüents

• 1 Què és L’Hotel Invisible?

L’Hotel Invisible és una campanya solidaria de la Fundació IReS i el Gremi d’Hotels de Barcelona que vol sensibilitzar i recaptar fons per la causa de la Fundació IReS: teixir nous futurs per a les persones, famílies i nens en risc d’exclusió social.
    Així, inspirats en el sector hoteler, llancem una web d’habitacions d’insomni. Reservar una nit d’insomni a l’Hotel Invisible és fer una donació a la Fundació IReS per evitar que persones en risc d’exclusió hagin de dormir en aquests llocs.

• 2 Qui pot col·laborar en la campanya de l’Hotel Invisible?

La campanya va dirigida a totes les empreses i persones que tenen una vinculació directa o indirecta amb el turisme: empreses, hotels, treballadors d’aquestes empreses i turistes. Amb aquesta iniciativa el Gremi d’Hotels de Barcelona vol implicar a les empreses turístiques que operen a la ciutat i als propis turistes, propiciant que l’activitat econòmica turística de la nostra ciutat continuï amb la seva tasca de retorn cap a la societat.

Des de la fundació IReS creiem que la implicació social de la societat civil i les empreses és vital per a canviar el futur de les persones més vulnerables. Així doncs, qualsevol persona que s’identifiqui amb la causa també pot participar en la campanya. Fent difusió de la campanya també ens ajudes a sensibilitzar i fer visibles els problemes socials.

• 3 Què és la Fundació IReS?

Des de 1969, la Fundació IReS és una entitat privada que treballa en l’atenció social, psicològica i educativa de persones en situació de risc social i/o vulnerabilitat.
    Una metodologia innovadora basada en l’apoderament de les persones.
    A la Fundació IReS creiem en una reinserció activa basada en l’apoderament de les persones i les famílies.
    Treballem des de l’apoderament, perquè sigui la mateixa persona qui es faci càrrec de la seva situació, avaluant i dissenyant el seu propi pla de sortida, sent acompanyada pels professionals i amb el suport dels projectes de l’entitat.
    Treballem dia rere dia per aconseguir evitar que l’exclusió social sigui el malson d’algú.

• 4 Com s’utilitzen les donacions?

La Fundació IReS destina les donacions a programes dedicats a la reinserció social de col·lectius en risc d’exclusió. Les donacions es destinen a 4 programes de l’entitat en funció de l’habitació que es compri: Projecte Aferra’t (apoderament de persones en situacions de pobresa), Projecte Click (apoderament de joves en situacions de vulnerabilitat), Projecte Fils (apoderament de persones en entorns de violència i/o conflicte) i Casal en família (apoderament de famílies i treball de les competències parentals).
    Per a més informació sobre els citats serveis, pots visitar la nostra pàgina web Fundació IReS

• 5 Com sé que els donatius arriben al seu destí?

Al web de la Fundació IReS pots trobar la memòria anual de l’entitat on es presenten les dades econòmiques de l’any, xifres de tots els programes, número de persones ateses,…. Memòria 2013

• 6 Quina duració té la campanya?

La campanya s’ha iniciat al setembre i té una durada aproximada d’un any.

• 7 Què significa la opció de donació periòdica?

Per ajudar a les persones en risc d’exclusió social necessiten el suport de moltes persones. Els donatius puntuals son una important aportació a la causa però amb el teu compromís periòdic, podem ajudar a moltes més persones.
    Si vols fer una aportació mensual, trimestral, anual,… per ajudar a les persones en risc d’exclusió, contacta amb nosaltres.

• 8 Desgraven fiscalment les donacions fetes a l’Hotel Invisible?

Sí, la donació o donacions que facis desgraven fiscalment.

Avantatges fiscals per a l’empresa

Avantatges fiscals per a les persones

• 9 Com puc seguir col·laborant amb la Fundació IReS

El teu suport és molt important per lluita contra l’exclusió social.
    Hi ha moltes formes de col·laborar amb nosaltres, entra a la web de la Fundació IReS i escull la opció que més t’interessi.