Què és l’Hotel Invisible?

L’Hotel Invisible és una campanya solidària que vol sensibilitzar i recaptar fons per ajudar a les persones que viuen situacions de pobresa, violència, manca d’oportunitats, desemparament… factors que agreugen la situació dels col·lectius més vulnerables i els condemnen a l’exclusió social. Cada habitació és un reflex de la part més invisible de l’exclusió social.

La campanya neix de la mà de la Fundació IReS i el Gremi d’Hotels de Barcelona i vol implicar a les empreses turístiques que operen a la ciutat i als propis turistes, propiciant que l’activitat econòmica turística de la nostra ciutat continuï amb la seva tasca de retorn cap a la societat.

Les donacions que es realitzin en aquest projecte es destinaran a resoldre les problemàtiques d’aquests col·lectius, que han servit per donar nom a les habitacions d’aquests “hotel” simbòlic.

Reservar una nit d’insomni a l’Hotel Invisible és fer una donació a la Fundació IReS per evitar que persones en risc d’exclusió hagin de dormir en aquests llocs.

L’exclusió social a Catalunya és un problema de tots:

• 1,8 milions de persones viuen en situació de risc d’exclusió social.
  • 15 famílies al dia perden la seva llar a Barcelona.
  • Prop de mig milió de menors viuen en situació de pobresa i exclusió.
  • 22,2% d’abandonament escolar.
  • 540.000 dones viuen en entorns de violència.
  • La violència de pares/mares a fills/es va separar 4.538 famílies al 2014.

A on va el teu donatiu?

fundacio-ires
Cada reserva que facis és un donatiu als programes de la Fundació IReS dedicats a la reinserció d’aquests col·lectius mitjançant una metodologia innovadora d’apoderament de les persones.
Treballem des de l’apoderament, perquè sigui la mateixa persona qui es faci càrrec de la seva situació, avaluant i dissenyant el seu propi pla de sortida, sent acompanyada pels professionals i amb el suport dels projectes de l’entitat.
Finançant els diferents programes de la Fundació IReS, ens ajudes a apoderar a les persones, infants i famílies en risc d’exclusió perquè puguin prendre les regnes dels seus futurs.
Ajuda’ns a exhaurir les habitacions de l’Hotel Invisible. Reserva aquí una nit i evita que l’exclusió social sigui el malson d’algú.