La postal digital #UnaRosaPerUnaCausa arriba a més de 1.300 persones aquest Sant Jordi

Des de Fundació IRES hem posat en marxa una campanya solidària digital que ha recaptat prop de 4.000€ per a reforçar l’atenció integral de famílies en situació de vulnerabilitat
24 Abril de 2020

Ahir la diada va començar amb núvols i, sota el cel, els carrers buits. Com era d’esperar, la diada de Sant Jordi quedaria marcada per les reflexions d’una societat que es reinventa a si mateixa, que vol esbrinar com se’n surtirà d’aquesta. Mentrestant, tothom feia malabars posant en marxa la creativitat per a fer possible un Sant Jordi sense olor a rosa, sense paradetes de llibres o llibreries plenes d’il·lusió; sense entitats que, com fèiem nosaltres, un cop a l’any s’organitzen per a canalitzar fons per tal de construir una societat més justa i igualitària.

Com ja hem dit més vegades durant aquest confinament, les necessitats de les persones que transiten situacions de vulnerabilitat no s’aturen. Per aquest motiu, vam iniciar una campanya de recaptació de fons que s’adaptés a les condicions d’aquesta crisi.

Enguany, l’eix vertebrador de la nostra campanya ha estat el de la la poesia.  Des de la nostra botiga solidària, tothom va poder regalar “molt més que una rosa”, ja que les postals digitals portaven a dins una rosa digital amb poemes de tres poetesses meravelloses i compromeses: Laura López Granell, Mamen Monsoriu Melero y Adriana Bertran Ania. Amb les seves paraules, les escriptores ens van ajudar a expressar el procés de transformació que vivim les persones quan ens trobem en una situació de vulnerabilitat. La poesia representa una connexió directa amb la vulnerabilitat, la pròpia i la compartida.

“Sortida”, de Laura López Granell

Gràcies a la solidaritat ciutadana i la col·laboració de moltes empreses compromeses vam vendre més de 1.300 postals digitals i 27 poemaris, recaptant un prop de 4.000 € que aniran destinats a l’atenció integral a les persones i famílies en situació de vulnerabilitat, especialment davant d’aquesta crisi que intensificarà les desigualtats.

Aquest 23 d’abril, vam viure un dia que recordarem sempre perquè entre tots i totes vam ajudar a construir una nova llegenda: superant la por davant la incertesa i transformant-la en una nova esperança.

Gràcies a tots i totes que amb la vostra solidaritat vau fer florir les roses d’aquest Sant Jordi!

Vols conèixer les empreses que van participar? Fes click aquí!

Encara no tens la teva rosa? Visita la botiga solidària!