Una donació gurmet

Master Chef Junior dóna els seus excedents (lots d’aliments) al Programa Més Lluny i al Casal en Família de la Fundació IRES Balears.
25 Setembre de 2019

El passat dimecres 11 de setembre, a través de la Fundació Mensajeros de la Paz, la Fundació IRES Balears va rebre una donació d’aliments procedent de l’excedent de productes que no s’havien emprat durant la gravació del Programa Master Chef Junior.

El programa-concurs de cuina es va desplaçar recentment a Manacor per fer una gravació d’exteriors a l’Acadèmia de Rafa Nadal. Posteriorment a la finalització del programa, l’equip de producció va contactar amb la nostra entitat per poder fer arribar a les persones que més ho necessiten els aliments que no varen utilitzar els i les concursants.

Gràcies a aquesta col·laboració les persones usuàries del Programa Més Lluny podran comptar amb diversos productes d’alimentació frescos per dur a terme les seves classes d’auxiliar de restauració i bar.

Així mateix, les famílies del Casal en Família Palma i el Casal en Família Manacor tindran a l’abast aliments de qualitat per preparar els seus berenars saludables. Al Casal en Família sempre busquem com educar als infants i que aquests puguin establir vincles entre ells mateixos i els seus pares i mares. Per això proposem activitats gastronòmiques, on els més petits no només adquireixen aptituds culinàries i hàbits d’alimentació saludables, sinó que també aprenen a funcionar en equip a través de jocs educatius.

Però el Casal en Família no és l’únic espai on es realitzen activitats culinàries. En el Centre Obert de Palma per a infants en situació de vulnerabilitat, es va dur a terme un taller d’alimentació i salut sobre el qual pots llegir-ne més en aquest article.

Per últim, una altra part dels aliments donats es van entregar a aquelles famílies amb una situació d’especial vulnerabilitat econòmica, amb la voluntat d’ajudar-les a encarar millor l’inici de curs.

La donació va consistir en fruites i verdures fresques, farina, pasta, sucre, carn blanca, oli d’oliva i de gira-sol, ous, tomàquets en conserva, espècies i condiments alimentaris variats, sucs, llet, iogurts i pa. Una llista d’aliments simples que no només han trobat una nova vida sinó que han ajudat la nostra causa a través de la solidaritat i col·laboració de les nostres usuàries i usuaris.