La causa de l’Hotel Invisible torna al #GivingTuesday, el dia mundial per donar

Giving-Tuesday-11_17

21/11/2017

Ja coneixes el #GivingTuesday?

Segurament ja coneixes el #GivingTuesday o el #CyberMonday però… Coneixes el #GivingTuesday? Es celebrarà el proper 28 de novembre i s’ha convertit en el dia internacional de les donacions, un moviment global de solidaritat!

Per segon any, la campanya Hotel Invisible de Fundació IReS participarà d’aquesta iniciativa social per captar fons per a l’Habitació per tot d’aquest hotel, per atendre famílies en situació de vulnerabilitat.

L’Habitació per tot representa la llar de moltes famílies en situació de desatenció i pobresa. Un lloc compartit amb tots els membres familiars i on no poden tenir intimitat. Amb la teva donació reserves simbòlicament aquesta habitació perquè cap persona hi hagi de dormir. Alhora estaràs ajudant a famílies que viuen situacions de desemparament a tenir l’oportunitat de reconstruir les seves vides i teixir nous camins.

Perquè és un bon motiu per a col·laborar, ens sumem a la iniciativa del  #GivingTuesday és el moviment que fomenta la cultura de la col·laboració a través de donacions a diferents causes socials. El seu objectiu és promoure que ciutadans, fundacions i empreses s’uneixin en una onada de solidaritat en un dia especial per a convertir el 28 de novembre en #UnDiaPerDonar. La iniciativa solidària se celebra aquest any el 28 de novembre, just després del #BlackFriday i el #CyberMonday com a crida a la solidaritat rere les jornades de compres i consum.

A més, és un dia un dia per demostrar que la cooperació i el suport als altres és una manera de promoure la felicitat de les persones, tant dels donants com dels receptors.

Actualment, el 24% de la població espanyola contribueix econòmicament amb donacions a múltiples causes i un 10% realitza tasques de voluntariat, segons l’estudi “Hechos y cifras del Voluntariado en España, 2015” . Tot i que és un percentatge positiu, l’úlltim World Giving Index, l’estudi mundial de la caritat, ens situa encara en el 71è lloc entre les nacions més solidàries a escala mundial, el que ens deixa lluny de països com Regne Unit, Irlanda, Alemanya o Holanda.

Encara tenim molt camí per recórrer però iniciatives com la del GivingTuesday ens poden donar l’empenta que necessitem per fer del món un lloc més sensible i cooperatiu entre tots.

Fes click aquí per donar el dia del #GivingTuesday!