Sant Jordi 2019

#FemCréixerLaLlavor

Hem sembrat una nova llavor!

Gràcies a la participació de les persones i empreses que han comprat la nostra rosa solidària aquest any, hem recaptat un total de 9.913,6€ que aniran destinats als programes d’atenció integral a famílies en situació de vulnerabilitat.

A més a més, ja tenim guanyadora del sorteig d’aquest Sant Jordi 2019! Enhorabona Maribel Cortés!

Des de la Fundació IRES continuarem amb la nostra tasca d’atenció i acompanyament per regar, cuidar i fer créixer la llavor de moltes persones.

Si vols rebre informació sobre les nostres activitats, registra’t al nostre butlletí.

Vull rebre el butlletí de la Fundació IReS

Aquest Sant Jordi, hem fet que la llavor d’històries de superació com la de la Isabel i la seva família siguin possibles.

Coneix el seu relat, #FemCréixerLaLlavor

Capítol primer: El naixement d’un roser

La Isabel i el Manuel comparteixen la cura de cinc fills i filles, un roser nombrós. Des del més petit fins al més gran, reclamen mims, riuen i ploren, necessiten jugar, tenir amistats, anar a l’escola... Sobretot tenen la missió especial d’exercir el dret de créixer i ser feliços, com tots els infants del món. La Isabel és el pilar de la seva família, la que dóna calor a la terra que fa germinar els brots que llueix amb tant orgull. El Manuel acarona i rega amb tot el seu amor el roser, que sent que no podria ser més bonic. Tot i així, les circumstàncies no van ser les més afavoridores des del principi. Als 15 anys, van tenir el seu primer fill i van haver d’abandonar la seva etapa formativa.

Capítol segon: Quan la vida no és un camí de roses

Han passat per situacions de molta vulnerabilitat, sense tenir accés a recursos bàsics com l’alimentació, acudint a menjadors socials, o compartint casa amb altres per no poder tenir una llar pròpia. Allò que més por els hi feia era la idea que els separessin dels seus fills i filles per no poder donar-los-els allò que necessitaven. Enmig del tram més espinós d’aquesta etapa, van entrar a formar part dels programes d’atenció integral a les famílies de la Fundació IRES, on van rebre l’acompanyament i eines per a construir un nou futur.
El suport que s’han donat l’un a l’altre, ha estat el més important per a superar els entrebancs. Tot i que la vida no és un camí de roses, ells han sabut acompanyar-se des de les arrels a les fulles, travessant les espines més punxegudes.

Capítol tercer: De les espines a les oportunitats

Ara, la Isabel també treballa fora de casa i amb el suport comunitari miren amb il·lusió un futur sembrat d’oportunitats per a la seva família. Junts han descobert que “família són totes aquelles persones que són al teu costat”, perquè sovint el vincle és més fort que la sang. Les històries com la de la Isabel i el Manuel ens ajuden a entendre que, per fer créixer la llavor, tothom necessita del suport del seu entorn. Les espines que en sorgeixen són el testimoni de la nostra vulnerabilitat, una oportunitat que no fa més que accentuar la bellesa inherent de cada rosa, el nostre procés vital.

Fotografia d'Alba Batlle

Aquest Sant Jordi #FemCréixerLaLlavor compartint aquesta causa solidària en nom de totes aquelles famílies que volen sortir endavant.

A més, aquest Sant Jordi, regalant les roses de la Fundació IRES col·labores perquè la llavor d’històries de superació com la de la Isabel i la seva família siguin possibles.

#FemCréixerLaLLAVOR

Altres anys hem explicat les històries úniques com la de la #FamíliaDrac, la Princesa Cavallera, el Drac Queen o el Cavaller sense armadura!

La Fundació IReS treballa des de fa 50 anys en l’acompanyament  de famílies en situació de vulnerabilitat a través d’un equip de professionals especialitzats en l’àmbit social, psicològic i educatiu, i amb la mirada posada en un objectiu comú: veure la vulnerabilitat com una oportunitat de canvi vital.

Tens una cita el dia 23 d’abril a la nostra parada de roses. Estarem al Majestic Hotel & Spa (Passeig de Gràcia, 68) esperant-te amb moltes sorpreses!

Empreses col·laboradores