20 anys de les MPA a IRES

Celebrem dues dècades del servei de Mesures Penals Alternatives
Fundació IRES
25 Octubre de 2020

Aquest 2020, a l’IRES celebrem 20 anys de gestió del Servei de Mesures Penals Alternatives, apostant per un model d’intervenció basat en el suport i acompanyament a les persones penades durant el compliment de la pena i donant valor al treball en medi obert. El nostre ha estat un model d’èxit que segueix perdurant al llarg dels anys i que ha contribuit a transformar el que avui coneixem com a Execució Penal.

La Natàlia Valenzuela, Directora de la Fundació IRES, va inaugurar la jornada posant en valor la tasca del delegat/a de les Mesures Penals Alternatives. “El confinament ha constatat que hi ha professions essencials a primera línia i que han continuat treballant tot i quan no hi havia protocols clars. Professions com la del Delegat/da de MPA, acompanyant a les persones penades durant el compliment de la seva pena, donant indicadors de resultats per a demostrar que una altra justícia és possible“, afirmava la directora, qui va treballar molts anys en primera línia del servei.

També vam comptar amb la presència de la Marta Ferrer, subdirectora general de Reparació i Execució Penal a la Comunitat del Departament de Justícia de la Generalitat. Definint la relació entre el Departament i IRES, la subdirectora va assegurar que el vincle entre IRES i la Subdirecció general de Reparació i Execució Penal a la ha estat sempre de “Entesa, implicació i valor afegit.”

En el marc d’aquesta data assenyalada per a l’entitat, els equips de les MPA de la nostra entitat han endegat diferents projectes de treball orientats a la millora i la innovació en el dia a dia del servei. En aquest espai trobareu les exposicions dels diferents equips de professionals, en què cada comissió descriu l’objecte del seu treball, metodologia i resultats. Aquest treball conunt reflecteix l’interès dels equips per a millorar.

Visualitza les presentacions de les comissions de treball