Click

Un projecte dirigit a joves i adolescents que necessiten fer un "click"

El Click és un programa socioeducatiu dirigit a adolescents i joves que necessiten un acompanyament temporal per a poder identificar el millor recorregut formatiu, laboral i personal adaptat al seu potencial.

L'adolescència és una etapa complicada i plena de dubtes però, alhora, fascinant i plena d'oportunitats i descobriments. Sovint els demanem que siguin persones adultes, però no els donem les eines de participació i autonomia per ser-ho.

Al Click, ells són els protagonistes, decideixen i es fan responsables del seu futur. I nosaltres els oferim recursos i eines perquè aconsegueixin els seus objectius.

Comptem amb un local al cor del 22 @ on duem a terme les trobades, tallers, etc. També realitzem activitats en els instituts de secundària del districte.

Històries que donen sentit a la nostra feina

La història de l'Adri

L'Adri estudia 4t de l'ESO i no sap què fer l'any que ve. Té dubtes. D'una banda, té clar que no vol fer Batxillerat. De l'altra, sap que tots els seus amics sí que ho faran i li fa por començar sol en un lloc nou. Li costa molt establir relacions personals i la idea d'haver de fer nous amics li espanta.

Quan arriba al Click iniciem un treball de vincle; és important que l'Adri se senti segur i escoltat. A poc a poc, i seguint el seu pla de treball, identifica el seu potencial i interessos, i poc després troba un cicle formatiu que encaixa perfectament amb el que li agrada i se li dóna bé: Vídeo Disc-jockey i So.

Després d'acompanyar-lo a una sessió informativa i a matricular-se, vam començar a treballar amb ell tots els canvis que li vindran a partir d'ara, participant en activitats grupals i continuant amb el seguiment individual.

El que diuen del Click

Vanesa, 15 anys

Ángel, 17 anys

Carles Nieto, coordinador del Click

Ovidi, educador del Click

• "El curs de YouTubers m'ha servit per vèncer la vergonya i que aquesta no sigui un obstacle per al meu futur"
  • "El que més m'agrada és que aquí parlo de les coses que m'agraden i de les que se'm donen bé"
  • "Se'ns oblida que un dia també vam ser adolescents, amb els nostres dubtes i equivocacions. Empatitzar és el primer pas "
  • "És un regal professional veure un jove que aprèn a identificar el seu potencial. Veure'ls fer el clic "

Vols contactar amb el Click?

clickjove@fundacioires.org

Telèfon: 627 403 303

Casal de Barri La Llacuna

C. Bolívia 49, Baixos. Barcelona

Prefereixes que contactem nosaltres amb tu? Deixa'ns les teves dades.

Els nostres aliats

L'actualitat d’IRES en el vostre correu electrònic.