Click

Un projecte dirigit a joves i adolescents que necessiten fer un "click"

El Click és un programa socioeducatiu dirigit a adolescents i joves que necessiten un acompanyament temporal per a poder identificar el millor recorregut formatiu, laboral i personal adaptat al seu potencial.

L'adolescència és una etapa complicada i plena de dubtes però, alhora, fascinant i plena d'oportunitats i descobriments. Sovint els demanem que siguin persones adultes, però no els donem les eines de participació i autonomia per ser-ho.

Al Click, ells són els protagonistes, decideixen i es fan responsables del seu futur. I nosaltres els oferim recursos i eines perquè aconsegueixin els seus objectius.

Comptem amb un local al cor del 22 @ on duem a terme les trobades, tallers, etc. També realitzem activitats en els instituts de secundària del districte.

Històries que donen sentit a la nostra feina

La història de l'Adri

L'Adri estudia 4t de l'ESO i no sap què fer l'any que ve. Té dubtes. D'una banda, té clar que no vol fer Batxillerat. De l'altra, sap que tots els seus amics sí que ho faran i li fa por començar sol en un lloc nou. Li costa molt establir relacions personals i la idea d'haver de fer nous amics li espanta.

Quan arriba al Click iniciem un treball de vincle; és important que l'Adri se senti segur i escoltat. A poc a poc, i seguint el seu pla de treball, identifica el seu potencial i interessos, i poc després troba un cicle formatiu que encaixa perfectament amb el que li agrada i se li dóna bé: Vídeo Disc-jockey i So.

Després d'acompanyar-lo a una sessió informativa i a matricular-se, vam començar a treballar amb ell tots els canvis que li vindran a partir d'ara, participant en activitats grupals i continuant amb el seguiment individual.

Frame vídeo youtubers Click

Taller de youtubers: "Qui som"

El que diuen del Click

Vanesa, 15 anys

Ángel, 17 anys

Carles Nieto, coordinador del Click

Ovidi, educador del Click

• "El curs de YouTubers m'ha servit per vèncer la vergonya i que aquesta no sigui un obstacle per al meu futur"
  • "El que més m'agrada és que aquí parlo de les coses que m'agraden i de les que se'm donen bé"
  • "Se'ns oblida que un dia també vam ser adolescents, amb els nostres dubtes i equivocacions. Empatitzar és el primer pas "
  • "És un regal professional veure un jove que aprèn a identificar el seu potencial. Veure'ls fer el clic "

Vols contactar amb el Click?

clickjove@fundacioires.org

Telèfon: 627 403 303

Casal de Barri La Llacuna

C. Bolívia 49, Baixos. Barcelona

Prefereixes que contactem nosaltres amb tu? Deixa'ns les teves dades.

L'actualitat d’IRES en el vostre correu electrònic.