Cèntim a cèntim, enfortint famílies

En el marc del Dia internacional de les famílies, celebrem la nostra col·laboració amb la cadena de restaurants Viena i Worldcoo per fer l’arrodoniment solidari en favor dels infants que s’atenen des dels nostres serveis
14 Maig de 2021

“Família” pot tenir moltes definicions. Representa diversitat, vincle… Ha de ser un espai segur on créixer i desenvolupar-se com a persona i on els infants troben el seu primer contacte amb el món. Assegurar als infants l’accés igualitari a una educació de qualitat passa també per donar el suport que es necessiten al seu entorn, a la seva família.

“El suport educatiu no hauria de basar-se només en classes virtuals”

Aquesta reflexió ens l’ha compartit la Carolina, mare del Marc, de 10 anys i de l’Ariadna, de 5. Participen del servei Casal en Família de l’IRES al barri de Sant Martí. Tots tres, a part de ser família, formen un equip imparable, es cuiden els uns als altres i s’inventen jocs per gaudir més del temps que passen junts.

Aquesta habilitat per sortir endavant és inherent a cada persona, però el suport d’una xarxa és a vegades necessari perquè l’accés a noves oportunitats de transformar una situació vulnerable sigui real.

És emocionant veure com, tot travessant situacions realment complicades, dones i mares de família com ella, superen els sotracs de la vida.

Aquest dissabte 15 de maig es commemora el Dia Internacional de les Famílies. Des de la Fundació IRES, com a entitat especialitzada en l’atenció integral a famílies, creiem que el vincle d’una persona amb el seu entorn familiar és molt important en el seu desenvolupament per créixer, comunicar-se, relacionar-se de fora saludable amb el món…

Per a la nostra entitat, especialment aquest any, la col·laboració i el treball en xarxa ha estat imprescindible per a plantejar noves formes de respondre a les necessitats de les famílies que atenem, amb l’objectiu d’enfortir aquests vincles. Una campanya com #CèntimAcèntim, Cap infant enrere, ens ha permès situar allò que és essencial al capdamunt de les prioritats.

La col·laboració mútua entre la ciutadania, les entitats socials i l’administració és vital per reduir les bretxes de la desigualtat. Com ens ha ha demostrat la crisi sanitària actual, tothom pot trobar-se en una situació de dificultat, de manca de recursos bàsics i sense el suport que els pugui sostenir en un moment determinat per seguir endavant.  Per a crear una societat més justa i equitativa tots i totes en som responsables!

Hem superat els 45.000€ recaptats gràcies la voluntat de moltes persones que van decidir fer l’arrodoniment solidari als establiments Viena. I ara, el nostre següent objectiu és arribar als 50.000€, el que significarà acostar els recursos necessaris a totes aquelles famílies que no poden fer front a les despeses educatives per als seus infants ni adquirir els equips necessaris per poder accedir a les plataformes educatives.

Ens ajudes a seguir arrodonint #cèntimAcèntim?

Tota la informació sobre la campanya la trobareu al següent enllaç. Juntes per una situació més justa per les famílies i el seu entorn!