NOU PROJECTE “NOU FUTUR”

Tallers de formació per a l’adquisició d’hàbits i habilitats socials i laborals, de creixement personal i inclusió.
Fundació IRES
09 Abril de 2022

El “Nou futur” ja ha rebut als que seran els seus primers participants. Aquest projecte consta d’una programació formativa per a la inserció social i laboral de persones en situació de vulnerabilitat o risc d’exclusió social. Va dirigit als usuaris i usuàries del SEISL residents a la comarca de Llevant, Migjorn i Pla de Mallorca.

El perfil de les persones usuàries que esperem donar atenció són: aturats/des de llarga durada, dones amb famílies monomarentals, persones immigrades, persones que no s’han incorporat mai al mercat laboral o que han tingut experiències puntuals en economia submergida, persones provinents de minories ètniques, persones sense formació o sense alfabetització, persones amb problemes de salut o hàbits tòxics i joves de programes d’emancipació.

En aquest projecte es té en compte la perspectiva de gènere, és a dir, que es promou la igualtat d’oportunitats als tallers proposats, relacionant-los amb l’especificitat de cada taller en concret.

Els principals objectius del projecte són: millorar l’apoderament dels i les participants, donar suport en l’orientació, formació i informació laboral bàsica que faciliti la inclusió laboral i fomentar la igualtat d’oportunitats incorporant la perspectiva de gènere.

Basem la intervenció amb la realització de tres tallers en el que poden participar fins a 15 persones. El primer, anomenat “Balanç vital i competencial”. És una línia d’intervenció terapèutica dirigida a aconseguir un major coneixement de si mateixos/es, millorar l’apoderament i millorar la gestió de les seves emocions.

El segon té de nom “Habilitats socials per a la vida i l’ocupació”. Aquest és una línia d’intervenció social i ocupacional, en el que s’adquireixen hàbits socials i interpersonals que milloren les seves habilitats socials, enfortint les seves xarxes d’amistat i/o creant-ne de noves.

El darrer taller té per nom “Alfabetització digital i mercat laboral”. Aquesta línia d’intervenció formativa, se centra a minimitzar factors d’exclusió, com és l’ús de les tecnologies i afavorir la reinserció sociolaboral. S’inclouran xerrades informatives i sortides socioeducatives per afavorir el seu aprenentatge i ampliar coneixements.

La programació dels tallers dependrà del perfil de les persones usuàries derivades i de les seves necessitats. A les entrevistes individuals se’ls hi farà una valoració per formar un grup amb perfils similars per dur a terme el taller. Es faran 8 sessions formatives mensuals de 5 hores de duració cada sessió. És a dir, dues sessions per setmana, que es du a terme els dijous i divendres de 9 a 14h del matí.

A més, rebran una titulació quan finalitzi el curs amb un certificat d’aprofitament que
facilitarà la seva inserció sociolaboral.