8M: Així l’han celebrat els equips de l’IRES

Les dones dels serveis de la Fundació han fet diverses accions artístiques i reivindicatives per reivindicar-se en el seu dia.
Fundació IRES
05 Abril de 2022

Totes estem d’acord que el Dia de la Dona hauria de ser cada dia, però durant el mes de març especialment, l’IRES s’omple de sororitat i vincle entre usuàries i professionals. Tenim la sort de tenir a prop a dones lluitadores, valentes i fortes. Treballadores, mares, companyes, amigues, totes referents per a nosaltres!

Sigui a Balears o a Catalunya, un any més, el 8M ens ha unit a totes i aquestes són les activitats amb les quals hem volgut celebrar aquest dia. Aquestes són algunes d’elles:

Projecte Impulsa

Les dones del projecte Impulsa han participat en l’acte commemoratiu que ha organitzat Granollers Cultura a través de la Xarxa de Centres Cívics de Granollers amb el lema “juntes i diverses, cuidem el nostre jardí comú”. Aplicant la tècnica de la papiroflèxia, han omplert un arbre amb flors i missatges tant per a les seves companyes com per a elles mateixes.

Venus sense Cànon

Les dones de Venus sense Cànon a Palma es van unir a la manifestació convocada juntament amb altres entitats de la ciutat per reivindicar juntes, una vegada més, els drets i llibertats de les dones.

Aferra’t, Pis de dones i Trobem-nos

Les dones dels tres serveis van participar en un taller de cartellisme amb el Col·lectiu Pirulis de Barcelona. Cada dona expressava els cartells allò que volia cridar als quatre vents per dir prou a actituds masclistes que vivim les dones dia rere dia. Vam tenir un espai on les dones van poder obrir-se i explicar les experiències violentes que han hagut d’aguantar de les seves parelles, amics, família, companys de feina, caps,…i de la mateixa societat i cultura que les envolta. Moltes van reivindicar els drets que tenim com a dones que se’ns vulneren, d’altres expressaven la fortalesa de la dona, la bellesa i la valentia…cartells plens de vida, d’experiències que les fan créixer cada dia com a persones i dones. Es va reflexionar sobre què volem com a dones en aquesta societat, què volem ensenyar a les nostres filles, en el suport mutu i la cura, entre d’altres. Després d’aquesta sessió van anar plegades a la manifestació, seguint amb les mateixes reflexions, amb la necessitat d’unir-se per veure que juntes som més fortes i podem trencar tots els murs.

El 8M usuàries i treballadores de l’IRES vam tenir l’oportunitat de cridar ben fort, defensar una vegada més els nostres drets i reivindicar-nos. Això sí, cada any tenim clar que LA NOSTRA LLUITA ÉS CADA DIA!