Sant Jordi 2019: hem sembrat una nova llavor

Fundació IRES reparteix més de 2.400 roses solidàries per Sant Jordi amb la col·laboració de l’Hotel Majestic & Spa de Barcelona i altres empreses col·laboradores
24 Abril de 2019

La fundació aconsegueix recaptar gairebé 10.000 euros amb la campanya d’Una rosa per una causa a favor de les famílies en situació de vulnerabilitat
Ahir, Barcelona començava la diada sota els paraigües i l’abric per un fred poc esperat pel mes d’abril, això però, la pluja no va impedir que milers i milers de persones sortissin a passejar en una de les diades més boniques que celebra la ciutat catalana: Sant Jordi.

Des de primera hora del matí, voluntaris i voluntàries van intercanviar roses per donatius de moltes persones i empreses que van voler col·laborar amb la causa social d’IRES. Gràcies a la crida de la campanya i a totes les empreses i entitats que hi han col·laborat, la recaptació obtinguda a través de les 2.422 roses venudes ha estat de 9.913,61€, que aniran destinats als programes d’atenció integral a famílies en situació de vulnerabilitat.

Un any més, el número 68 del passeig de Gràcia amb cantonada València es vestia de roses solidàries amb un missatge per a tothom: #FemCréixerLallavor.

La capsa que protegia la rosa comptava amb la il·lustració d’una llavor que creix forta i es transforma en un roser, una imatge creativa desenvolupada per Paula Estarlich i Judit Ricart, alumnes de la Universitat Blanquerna- Ramon Llull. Però, més enllà del disseny, la campanya ha representat l’essència i el cor de la Fundació IRES en la qual els professionals de l’atenció integral treballen cada dia per fer créixer la llavor que tothom porta dins, una llavor que posseeix tot allò que una persona necessita per a transformar-se, autorrealitzar-se i superar les adversitats que la vida ens planteja.

A més del disseny de la capsa, durant dues setmanes la web unarosaperunacausa.org ha estat activa rebent totes les visitants interessades per la causa social d’IRES. Ha estat en aquesta pàgina on es podia llegir la causa i una història protagonitzada per testimonis del programa Casal en família de la fundació, la família de la Isabel i el Manuel.

L’entitat ja porta set edicions posant-se en la pell de tots i totes les protagonistes de la llegenda mostrant que no existeixen etiquetes i que totes les famílies i persones poden viure situacions difícils, siguin princeses, dracs o cavallers/es. El més important és que la llavor que cadascú porta dins pot transformar la vulnerabilitat en oportunitats.

La diada de la rosa i el llibre s’aprofita per a recordar que tothom algun cop a la vida pot necessitar ajuda, acompanyament i atenció professional i que, per aquesta raó, hem d’unir forces i apostar per accions solidàries que enforteixin i assegurin el benestar de la nostra societat més propera.

Els resultats econòmics són importants per a poder tirar endavant amb la nostra tasca social, però a més d’aquesta realitat, aquest Sant Jordi de 2019 hem fet de Barcelona una ciutat més cooperativa i solidària. Hem sembrat una altra llavor, una llavor per les vides de moltes famílies que ho necessiten. Gràcies a totes les persones que ho heu fet possible!