Espai grupal per a homes

El Projecte Fils obre la tercera edició de l’Espai Grupal per a Homes adreçat a tots aquells homes que se sentin disposats a formar part del canvi que la societat actual reclama
CARTELL ESPAI GRUPAL HOMES
Fundació IRES
1 Abril de 2021

Espai grupal per a homes: Formes alternatives de viure la masculinitat

La tercera edició de l’Espai Grupal per a Homes del Projecte Fils sobre formes alternatives de viure la masculinitat

🗓️ Inici: 28 d’abril
🕕 Horari: De 18h a 20h
🏢 Lloc: Seu de la Fundació IRES. Av. de Roma 157, 2a pl.
💶 Cost*: primera sessio oberta i gratuïta

*Després de la primera sessió, s’obrirà la tercera temporada de l’Espai Grupal per a Homes que constarà de 10 trobades bimensuals (els dimecres de 18h a 20h durant dos trimestres). El cost serà de 20 € per sessio.

El Projecte Fils de la Fundació IRES presenta la tercera edició de l’espai grupal per a homes #SocCanvi, destinat a tots aquells homes que se sentin disposats a formar part del canvi que la societat actual reclama.

Es tracta d’un espai de confiança i seguretat on poder posar la mirada en un mateix i en companyia d’altres homes, amb l’objectiu d’analitzar, explorar i construir altres maneres d’entendre com ser homes allunyades dels manaments de gènere i de masculinitats tòxiques. Una oportunitat on créixer per millorar les relacions amb les dones, altres homes, les nostres famílies i amistats, i finalment amb un mateix. En definitiva, un espai per reflexionar sobre la forma de viure la masculinitat.

Ja no parlem de noves masculinitats, sinó d’expressions diverses de la masculinitat

L’Espai Grupal per a Homes #SocCanvi va sorgir de la necessitat i demandes detectades per alguns homes que havien passat pel Projecte Fils que, a partir de demandes individuals, volien treballar algun aspecte de la seva masculinitat o revisar-se com a homes, en un context de perspectiva de gènere i partint d’una mirada feminista.

Al mateix temps, l’espai donava la possibilitat de reunir a aquestes persones per a poder crear espais vivencials. Crear sinergies, compartir inquietuds i interessos, etc. Una forma que encaixava dins de la filosofia del Projecte Fils, i en el seu posicionament en contra de la violència de gènere i la prevenció de situacions que la puguin afavorir, essent el treball amb els homes, l’ element essencial per la lluita compartida.

El canvi passa a ser en primera persona en el cas dels homes

Per això, com expliquen des del Projecte Fils, ja no parlem de noves masculinitats, sinó d’expressions diverses de la masculinitat, trencant amb una visió hegemònica, i alhora deconstruint el concepte de “nou” per realitats ja existents i que no s’han inventat ni creat recentment.

Kirian Muñoz, formador de l’Espai Grupal per a Homes
Kirian Muñoz, formador del Espacio Grupal para Hombres

Kirian és Psicòleg del Projecte Fils, especialitzat en un treball amb homes que incorpora la perspectiva de gènere com a línia de treball de les masculinitats tòxiques, estereotips i mites relacionat al voltant del gènere. De professió i formacio, és Psicòleg Forense i Criminal, especialitzat en la intervenció – avaluació i/o tractament – de conductes antinormatives amb experiència en el camp de les Mesures Penals Alternatives (MPA) i, recentment, ha col·laborat amb la Universitat Pompeu Fabra (UPF) com a professor del Grau en Criminologia i Polítiques Públiques de Prevenció.

Sobre l’Espai Grupal per a Homes i l’abordament de les formes alternatives de viure la masculinitat

Tot i que es tindran en compte les demandes i necessitats dels participants al grup, alguns dels temes que s’abordaran seran:

• La masculinitat tòxica
  • Emocions i vulnerabilitat
  • Cura i autocura
  • Sexualitat
  • Amor i relacions de parella
  • Paternitat conscient
  • Violències
  • Comunicació empàtica
  • Poder i privilegi
  • Masculinitats alternatives

Tu què hi dius? Vols ser part del canvi? Per a rebre més informació inscriu-te a la primera sessió oberta a través d’aquest formulari.

També pots ajudar-nos a fer difusió. Fes-lo arribar a totes aquelles persones que creguis que els hi pot interessar!

També pots consultar qualsevol dubte a l’equip del Projecte Fils: fils@fundacioires.org

Segueix-nos a les xarxes!: @FundacioIRES i @ProjecteFILS (Tenim un pla)